Guangzhou in China, dag 3.

6 april 2017

De derde en laatste dag in Guangzhou wil ik eens gaan kijken bij de IFC toren en de toren van Guanghzou (Canton tower). Bij de IFC toren aangekomen kon ik geen ingang vinden om naar boven te komen. Aangekomen bij de toren van Guangzhou eens rondgekeken en gedacht of ik hier nog naar boven zou gaan. Het was daar een drukte van jewelste, er waren nog genoeg kaarten beschikvaar en er kon worden gekozen tussen wel 5 verschillende activiteiten om te doen in de toren. Op dat moment had ik er geen zin in dus niet gedaan en ben teruggegaan met de metro naar het restaurant waar ik de eerste dag de pizza had gegeten. Daar aangekomen een glas wijn besteld en wat later een salade, geen Chinees eten gegeten hier.

Rondom de toren zit het financieel centrum van Guangzhou, het nieuwe gedeelte waar gisteren de fietstour eindigde. Nu goed rondgekeken en terwijl ik aan het zoeken was naar een ingang voor de FCI kwam ik in de catacomben terecht van het financieel centrum, veel winkels en de metro en er uitkomen is nog een heel gezoek. Dit gedeelte van de stad is afgerond in 2010 ter ere van de Aziatische spelen, een variant op de Olympische spelen. De toren van Guangzhou was het sluitstuk van new town. De toren is ontworpen door twee Nederlandse architecten.