Australie dag zes en zeven (10 en 11 april, 2017)

11 april 2017

Dag zes en zeven in Byron Bay, Australië (9 en 10 april):

Vandaag aangekomen in Byron Bay, geweldig om hier weer te zijn. Het is de derde keer en de eerste keer was 25 jaar geleden. Het is erg toeristisch geworden maar het hippie gevoel is wel gebleven. Het voelt wat Ibiza achtig aan.  De wandeling naar de light house is leuk en de uitzichten zijn alweer geweldig. De natuur wordt hier enorm gerespecteerd en dat zie je dan terug op vele borden die bij alle parken staan. Bij het zakken van de zon verschijnen er honderden papegaaiachtige vogels met prachtige kleuren die de dag lijken uit te zingen, de ochtend daarna zingen ze op dezelfde manier de dag weer in. De dag erna kajakken met Byron Bay kajak, foto’s komen op facebook dus die zullen nog verschijnen. We kajakken dichtbij de dolfijnen, het is het leefgebied van de dolfijnen hier in Byron Bay. In april geen walvissen, die komen in mei, ze komen dan vanaf Antartica naar het Great Barriereef, de vrouwtjes hebben daar hun baby’s gekregen. Helaas voor ons geen walvissen. De tweede ochtend in Byron Bay geprobeerd  de zonopkomst te zien, deze kwam op achter de lighthouse en daar was ik dus niet, dit was ongeveer een uur lopen vanaf het motel. Er zijn foto's gemaakt zodat je de zon ziet opkomen achter de vuurtoren.

Het motel waar we twee nachten verbleven is tegenover het strand. Dolfijnen zwemmen er rond, ronduit geweldig. Dan naar Coffs Harbour, we stoppen even in Yamba op advies van Rineke. Yamba is een klein kustplaatsje.

1. Nicole:
    12 april 2017
    Gaaf! Mooie foto's!
    Hier in Vlissingen wel een walvis ;-)
  2. Lennie:
    12 april 2017
    Jaa, geweldig! Prachtige reis tot nu toe, ben benieuwd naar het vervolg.