Australie dag 12-17 april

17 april 2017

11 en 12 april 2017

In Coffs Harbor geslapen bij observatory hotel, gegeten bij de Thai aldaar, erg lekker en uiteindelijk toch spicy genoeg volgens Herman. Volgende ochtend ontbijt bij de Yacht club, daarna wandeling over Mutton bird island. Op dit eiland leven de Mutton birds, helaas waren ze net vertrokken naar warmere oorden, de Filippijnen.

Een mooi eiland wat vast ligt aan het vaste land, vanaf hier mooie uitzichten.

Daarna door naar de volgende slaapplaats Port Macquari. Tussendoor willen we stoppen bij South West  Rocks, helaas geeft de tomtom niet de juiste afslag en missen we deze, aangezien er hier niet veel afslagen zijn rijden we door. Op de Pacific highway wordt er momenteel hard gewerkt aan een nieuwe weg en daardoor w.s. tomtom niet up to date, tsja en dan pas 40 km verder volgende afslag!

12 en 13 april 2017:

Port Macquarie is wederom een prachtige kustplaats in New South Wales in Australië. Ontdekker Lachlan Macquarie heeft in 1721 dit prachtige plaatsje ontdekt volgens de borden die we hier zien. Hier prachtige strandwandeling gedaan, er zijn allemaal baaien en tussendoor zijn er prachtige wandelpaden aangelegd. We komen Flagstaff Hill tegen, hier heeft ontdekkingsreiziger Macquarie volgens de overlevering de eerste vlag geplaatst in Port Macquari. In Port Macquarie vanochtend de opkomende zon gezien vanuit de hotelkamer. Volgende stop is Newcastle, we stoppen tussendoor even in Hawks nest, als we de afslag niet missen. Hawks Nest gezien, dit is weer een andere kustlijn dan dat we gewend zijn tot nu toe, een langer zandstrand met minizandduinen, mini voor ons Nederlanders dan toch!

13-14 april 2017:

Aangekomen in Newcastle en een flinke wandeling gedaan naar de vuurtoren die een stuk lopen is, ook hier weer een prachtige avond met mooie uitzichten. Morgen naar Sydney en Rineke ophalen vanaf het vliegveld.

14-17 april 2017:

Rineke opgehaald en even de stad in voordat we naar Jenny en haar gezin gaan waar we drie nachten mogen logeren. Het huis van Jenny is gigantisch groot dus ruimte genoeg hier om te ontspannen, er is vanuit het huis een prachtig zicht op de Harbour van Sydney.

Op de eerste dag 14 april naar de Harbour Bridge geweest, even binnen gekeken in het centrum waar je op de brug wandelen kunt boeken. Dit gaan we niet doen. We lopen wel gewoon even op de brug.

Op 15 april is er een opera gepland in Sydney, Carmen. Deze is in het park met uitzicht op de Harbour bridge en het Oprah house. Een mooie ervaring, zelfs als je geen opera mens bent is het geweldig om te zien, er is een hoop vuurwerk wat de uitzichten alleen maar mooier maken. We zijn hier gekomen met de ferry van Watson Bay naar het station bij het Oprah house.

Eerder op deze dag hebben we de coastal walk gedaan van Bondi Beach, Tamarama beach, Bronte Beach, Clovelly Beach, Coogee Beach, Marouba Beach en weer terug. De Bondi to Coogee (Marouba) walk. We hebben gelunchtop Bondi Beach met een geweldig uitzicht op de golven, er is vandaag een zwemverbod omdat de golven te hoog zijn en er is teveel stroming, de coastgards roepen dit regelmatig om.

De volgende dag in Sydney gaan we wederom een wandeling maken, nu de Manly to Spit Bridge coastalwalk en dan omgekeerd, we beginnen in Spit bij de brug. Het is een 10 km lange wandeling:

Weaving through a mix of lush bushland and scenic harbourside trails, the 10 km Manly to Spit Bridge Coastal Walk is a series of short tracks passing some of North Sydney's stunning beaches, bays and inlets. The walk is well sign-posted and takes around 3-4 hours to complete, depending on your fitness level. There plenty of great vantage points to be found along the track offering spectacular views across Sydney Harbour, including at historic sites such as Grotto Point Lighthouse and through the Sydney Harbour National Park.

(http://www.sydney.com/things-to-do/nature-and-parks/walks/manly-to-spit-bridge-walk).

Alweer een prachtige dag, wat gedronken in Manly Beach erg gezellig daar. Na het drankje terug naar het huis van Jenny, daar nog wat gegeten en gedronken.

De laatste dag in Sydney, maandag 17 april: We gaan naar de stad toe, we rijden eerst langs de oudere huizen die in Sydney staan. Het oudere gedeelte is een mooi stukje Sydney, de huizen zijn een stuk kleiner. Deze dag nogmaals naar de Harbour geweest en foto genomen met aboriginal en klein aboriginal art tekening gekocht.

Aan het eind van deze dag zetten we Rineke af op het vliegveld en wij rijden door naar Elbury waar we w.s. vanavond om 22 uur aankomen.