Australië dag 1

7 april 2017

Op dag 4 aangekomen in Australië, neef Hamish komt me ophalen van het vliegveld. Daarna gaan we koffie drinken bij Rineke op haar werk, erg leuk om haar werkplek eens te zien.

Dan naar het huis van Rineke waar ik kennis maak met Cooper, de hond die sinds 1,5 jaar bij Rineke, Lachlann en Hamish woont. Even douchen en dan een rondje lopen met Cooper in de wijk Balmoral.

Het is 10 jaar geleden dat ik hier ben geweest en de typische Queenslandhuizen die hier gebouwd zijn veel gerestaureerd of er staan appartementen voor in de plek. Een Queenslandhuis is een  typische bouw. Het huis van Rineke wat op de foto te zien is, is in deze stijl. Het zijn houten huizen die vroeger aan de onderkant open waren om de wind eronder te laten waaien. Nu in de huidige tijd met de airconditioning worden er Granny;s homes van gemaakt, een extra verdieping onder het huis. In het huis van Rineke is er een compleet huis onder het huis waar ze woont waar de gasten slapen.

Dan om boodschappen en thuis het eten voorbereiden en dan wederom naar het vliegveld om Herman op te halen, hij komt vanuit Saoedi Arabië naar hier.