Guangzhou in China, dag 1.

4 april 2017

Vandaag geland op het vliegveld van Ghuangzhou. Een stad die de derde grootste stad van China is volgens Wikipedia Het vliegtuig landde om 6.30 uur. Na eerst vier keer in de rij te hebben gestaan omdat  er toch lastig werd gekeken toen er geen visum in het paspoort aanwezig was ben ik met de metro naar het hotel gegaan. Een visum is niet nodig omdat ik korter dan 72 uur in China zou verblijven, maar dit vonden ze toch moeilijk bij de controle. Van tevoren natuurlijk al gekeken hoe en wat en met welke metrolijn, dus wat kon er misgaan deze dag? Blijkt dat het metrostation toch niet helemaal goed voorbereid was en dat sommige namen op elkaar lijken. Uiteindelijk om 11.30 uur in het hotel aangekomen. Het hotel is vlak bij het grote winkelcentrum TaiKoo Hui tower. Hier staat een gorilla voor de deur (zie foto) die veel bekijks trok. Vandaag wandeling gedaan, eens gekeken wat te eten omdat er over hunt bij staat ben ik bang dat ik hond ga eten, dus voor de zekerheid eerst een banaan gekocht. Zal Lennie leuk vinden denk ik. Uiteindelijk toch een terras gevonden vlakbij het hotel, voor de zekerheid een pizza met een glaasje water. Het water was warm, waarom weet ik niet maar zelfs water bestellen is lastig in China, wat een taal en wat een tekens horen er bij die taal. Daarna koffie, ook koffie is moeilijk, het is vaak koffie met melk en suiker en een coffee black kennen ze niet zo. Gelukkig zat er een aardig meisje naast me die een beetje Engels sprak en zodoende is het met de koffie goed gekomen. Daarna nog wat verder gewandeld en wat eten gekocht voor het ontbijt bij een bakkerij, ook dit doet allemaal Europees aan, net Zaamslag.

Daarna terug naar het hotel en voorbereiden hoe ik morgen bij de Happy Monk kom omdat daar de fietstocht begin. Dan slapen en film kijken op mijn gedownloade films van Netflix, heerlijk slapen uiteindelijk,

1. Lennie:
    12 april 2017